550 Tinka-huer revet væk i Nykøbing

I forbindelse med årets julekalender på TV2, Tinka & Kongespillet, er landets Ford-forhandlere gennem hele december nærmest blevet bestormet. Men hvordan hænger en tv-julekalender sammen med en bilforhandler, spørger du måske?

Svaret skal findes i, at TV2 og Ford Danmark har gentaget samarbejdet fra 2017 hvor den første Tinka-julekalender løb over skærmen. Dengang kunne de mindste Tinka-fans komme forbi den lokale bilforhandler og få udleveret en nissehue magen til Tinka’s. Dengang var det en kæmpe succes, og mere end 25.000 nissehuer blev revet væk. Derfor valgte man i år at fordoble antallet af nissehuer, men det har slet ikke været nok. Over hele landet melder Ford-forhandlere om “alt udsolgt”, hvilket også er tilfældet hos bilforhandler Kristian Odgaard i Nykøbing:

– Vi har i år udleveret cirka 550 Tinka-huer, og har desværre også måtte skuffe en del, fortæller han.

Der har været flere måder at få en nissehue på. Dels har børnene kunne møde op hos bilforhandlerne og få en nissehue i bytte for det emblem der fulgte med den officielle papkalender, og dels er har det været muligt via de Tinka-kort man får når man handler i COOP’s butikker.

Sælges for hundredevis af kroner
Men det samlede antal nissehuer har slet ikke matchet hverken emblemer eller Tinka-kort, hvilket har fået rasende forældre til at fare i blækhuset på de scoiale medier med en skarp kritik af både TV2, COOP og landets Ford-forhandlere.

Den kritik ønsker Kristian Odgaard fra Mors dog ikke at kommentere på, men henviser i stedet til presseafdelingen hos Ford-Danmark.

Efterspørgslen på nissehuerne har fået folk over hele landet til at øjne  muligheden for at tjene en hurtig skilling. På flere forskellige salgsites, herunder Facebook’s Marketplace er huerne til salg for flere hundrede kroner.

Tinka og Kongespillet sendes på TV2 alle dage frem til jul kl. 20.

Foto: Per Arnesen/TV 2

Forfatter

Related posts

Top