Torsdag den 23. marts afholdte Destination Limfjorden generalforsamling på Dansk Skaldyrcenter i Nykøbing Mors. Her var hele turisme- og oplevelseserhvervet inviteret til en gennemgang af resultaterne fra 2022 og indsatserne for 2023 blev fremlagt.
På generalforsamlingen startede bestyrelsesformanden Peder Christensen med en beretning om destinationens forgangene år. Herefter overtog destinationsdirektøren Kristina L. Schjøtt ordet og gennemgik regnskabet og nøgleaktiviteter for 2022, og medlemmerne fik en orientering om indsatserne for 2023.
Destinationsdirektøren Kristina L. Schjøtt fortæller ”Vi har glædet os meget til denne aften. Generalforsamling med dertilhørende ledelsesberetning er muligheden for at summe op på året der er gået, og det må siges, at set med turismemæssige briller har det været et meget atypisk år igen i 2022. I 2022 nåede vi en vigtig milepæl med over 1 million overnatninger. Siden destinationens dannelse, har dette mål været indskrevet, som en vigtig milepæl. Det er også medlemmernes mulighed for at kommentere på vores arbejde og prioritering af brandings- og udviklingsområder. Vi arbejder for turisterhvervets interesse og favner mange brancher, som vi har sammenlagt i 4 overordnede brandingtemaer for hele Limfjordsområdet. Derfor skal vi holde fast i en stærk produktudvikling og markedsføring til glæde for en samlet destination.”
På valg til bestyrelsen var Jørgen Christiansen fra Paa Herrens mark, der har siddet i bestyrelsen de sidste to år, Jørgen blev genvalgt.
Efter det officielle program havde Destination Limfjorden inviteret Anne-Vibeke Rejser hele Danmarks rejse- og campingdronning. Hun fortalte om den gode formidling, det gode værtskab og hvordan vi alle oplever verden helt forskelligt. Der skal mange forskellige ting til at skabe mindeværdige oplevelser for vores turister. Men en af grundpillerne ifølge Anne-Vibeke var, at oplevelser bliver skabt i det mest autentisk og uperfekte øjeblik.
”Det har været en helt fantastik aften og jeg nyder virkelig de stunder, vi har sammen med vores aktører. Jeg bliver så glad, når jeg kan hører snakke gå på kryds og tværs af kommunerne, hvor aktørerne sparer og deler deres brochure med hinanden, så vi I fællesskab kan skabe opmærksom på alle de sjove og finurlige oplevelser der findes i vores Limfjordsland. Sammen er vi stærkest” fortæller destinationsdirektøren Kristina L. Schjøtt.
Foto: Pressefoto