Ny undersøgelse: Sparekassen Thy har landets mest loyale kunder

Sparekassen Thy har landets mest loyale kunder. Det viser en ny undersøgelse fra Voxmeter, der har spurgt 13.000 kunder i landets 20 største pengeinstitutter målt på antallet af privatkunder.
Hele 82.5% af Sparekassen Thys kunder svarer, at de ikke kunne finde på at skifte bank. I foråret 2020 lå tallet på 67,4%.

Det er et tal, der skaber glæde og ydmyghed hos ledelsen.

– Det er et fantastisk rygklap til vores medarbejdere, der hele tiden arbejder målrettet med at give vores kunder den bedste rådgivning, og dermed sikre ro og tryghed om familiernes økonomi i det daglige, siger direktør Ole Beith og fortsætter:

– For os er det vigtigt, at vi er tæt på og relevante for kunderne. Vi ser uro i verden og dermed også uro omkring økonomien. Det betyder nye behov hos kunderne og derfor har vi også et stærkt fokus at møde vores kunder i den aktuelle situation, der fylder for den enkelte kunde, påpeger Ole Beith.

Da Voxmeter tidligere på året målte tilfredsheden blandt de 20 største bankers kunder, fik Sparekassen Thy en andenplads kun overgået af Arbejdernes Landsbank.

– Vi har en ambition om at blive landets bedste pengeinstitut. Vi er godt på vej, hvilket afspejles gennem øget kundeengagement og ikke mindst, stærk vækst i antallet af flere nye kunder, påpeger Ole Beith.

Glade kunder
Undersøgelsen viser, at Sparekassen Thys nuværende kunder peger på en række forhold, der er gør, at man er superloyale: god rådgivning, fast rådgiver, personlig service, lette at komme i kontakt med mv.

– Det er parametre, der er med til at sikre tryghed og ro i familierne. Man ved, at man har en rådgiver med kendskab til familiens økonomi og man ved, at man kan komme i kontakt med vedkommende, hvis behovet opstår for rådgivning i en konkret situation, siger Ole Beith.

Står stærkt i omverdenen
Undersøgelsen viser også, at noget af det, der driver den positive udvikling i Sparekassen Thy, er omverdenens indtryk af det lokale pengeinstitut. Her peger undersøgelsen blandt andet på, at Sparekassen får omtale fra venner/kolleger, der benytter Sparekassen Thy; at Sparekassen Thy omtales positivt på de sociale medier; at man opfatter ledelsen positivt; at man handler ansvarlig og at man opfatter Sparekassen Thys kampagner positivt.

– Vi er glade for rosen fra såvel nuværende kunder og fra dem, der bruger et andet pengeinstitut. Derfor fortsætter vi også med hele tiden at forbedre vores service, at optimere vores web-løsninger for at møde det stigende behov, der findes hos både privatkunder og erhvervskunder ligesom vi samtidigt arbejder på at blive endnu bedre til levere Danmarks bedste kundeoplevelser og derigennem sikre fortsat vækst, slutter Ole Beith.

Forfatter
Top