Hele Thy folder sig ud i nyt flot magasin for turister 

Thy Turistråd vil promovere områdets mangfoldighed af oplevelser, så alle relevante aktører får PR. Men der også mulighed for at købe sig til en større fortælling. 

Hvor findes de bedste badestrande i Thy?  Hvor har du de største chancer for at gå på jagt efter skovens guld, kantarellerne?  Vidste du, at Museum Thy udstiller et af de vildeste danske gravfund fra bronzealderen?  Vidste du, at en af verdens bedste whiskyer fremstilles på en gård i Thy – og vil du se hvordan? Hvor skal du gå hen for at spise friskfanget og veltilberedt fisk fra Vesterhavet?  

Svarene på disse spørgsmål og mange flere vil være at finde i det turistmagasin, som Thy Turistråd udgiver til foråret.  

Bestyrelsen i Thy Turistråd har netop besluttet at give grønt lyst for udgivelsen, der får en professionel tovholder, Stine Kondrup, Intugreen.  

Magasinet vil få et lækkert format med oversigtskort, professionelle billeder og appetitvækkende tekster.  

-Magasinet skal fortælle om alt det interessante, vi har at byde på i Thy. Fra koncertstederne i Sydthy til kæmpemøllerne i Østerild. Vi håber, at vores initiativ vil give værdi for medlemmerne, gæsterne, thyboerne og naturligvis alle andre, der elsker vores skønne område, siger forperson i Thy Turistråd, Alexander Bengtsen, der som iværksætter er kendt for Vild Is og Surf & Work, Vorupør. 

Derudover vil der være mulighed for, at de større turistaktører kan købe en side eller et opslag med flotte fotos og en tekst, der er skrevet som en journalistisk artikel.  

Bestyrelsen i Thy Turistråd, fra venstre: Alexander Bengtsen, Lone Lærke Krog, Lone Kiel Andersen, Henriette Torp, Ellen Stærk Nicolajsen og Stine Molin. Jonas Foged Holm kunne ikke være til stede. 

I magasinet ”Thy” vil alle relevante turistaktører blive fremhævet i et galleri med et foto og en kort tekst.  

Ligeledes søger bestyrelsen økonomiske midler til projektet ad andre kanaler, idet der søges fra fonde, kommunale puljer og virksomheder, der ser en idé i at være med til at markedsføre Thy – også i relation til bosætning og lokal udvikling. 

Alexander Bengtsen er ikke i tvivl om, at der vil være efterspørgsel på et trykt magasin, der samler Thy. 

-Vi har hørt fra en del medlemmer, at de har savnet et magasin i stil med den populære Thy Guiden, som Thy Turistforening udgav i sin tid. Mange af gæsterne efterlyser en vejviser til alt det fine og sjove, der findes her. Vi tror på, at vi kan lave et magasin, der er en oplevelse i sig selv. Et magasin fyldt med gode historier og hemmelige tips. Vi tror på, at mange er vilde med det fysiske format. Ikke alle er med på apps og sociale medier, siger Alexander Bengtsen. 

Magasinet ”Thy” vil efter planen strække sig over 96 sider i fire-farvet tryk. Der vil være tekster på tysk og engelsk, også. Magasinet vil i første omgang blive trykt i 20.000 eksemplarer. 

Presse og fotos: Thy Turistråd

Forfatter
Top