Selskabet bag Jesperhus Blomsterpark og Feriecenter på Mors, Jesperhus Resort ApS, kom i regnskabsåret 2017/2018 ud med et overskud på små 3.9 mio. kr.– godt 1,1 mio. kroner bedre end året før.
Samtidig er bruttofortjenesten er steget fra 35,8 mio. kr. til 38, 3 mio. kr..
Det flotte resultat skyldes bl.a. et højere aktivitetsniveau hen over sidste års rekordsommer, hvor indtjeningen på madsteder og butikker primært har båret fremgangen.
– Vi har gennem de senere år optimeret driften i selskabet. Herunder har der været foretaget målrettede investeringer for at styrke omsætningen og indtjeningen. Det gælder blandt andet investeringen på over syv mio. kroner i Hugo’s Badeland. Derfor er vi også glade for at have opnået et så tilfredsstillende resultat, siger direktør Jesper Overgaard.
– Vores fokus på at skabe en ferieoplevelse, der huskes og tales om i børnefamilierne, er fortsat vores absolutte hovedfokus. Nye oplevelser og værtskab er essentielt for den fortsatte udvikling af forretningen.
Nyt Abeland klart til sæsonstart
Lige nu arbejder håndværkere intenst på at få den seneste nyskabelse klar til den nye sæson.
– Lige nu bygger vi et seks en halv millioner kroner dyrt indendørs eldorado for børnene: Zik & Zak’s Abeland, der skal stå klar, når den nye sæson starter en uge før påske, siger Jesper Overgaard.
Jesperhus er et familieejet selskab, der har en professionel bestyrelsen, der sammen med ejerne har sat retningen for udviklingen af selskabet med en ny strategiplan, som er baggrunden for investeringerne i øjeblikket. En plan der løbende justeres efter markedstendenserne.
Jesperhus har cirka 80 fastansatte og 220 sæsonarbejdere.
Foto: Jesperhus