Tusindvis risikerer at miste internet og tv-signal på mandag

På søndag lukker og slukker internet- og tv-signalet for de Eniig Fiber-kunder, som ikke har taget et aktivt valg om deres fremtidige udbyder. Op mod 15.000 nord- og midtjyder er berørt.

Som en del af fusionen til Norlys var aftalen med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, at Eniig-kunderne skulle vælge deres fremtidige tv- og bredbåndsleverandør på ny. Derfor modtog 110.000 kunder i efteråret et brev om, at deres aftale var opsagt senest pr. 31. januar 2021.

Det er tidligere blevet offentliggjort, at Norlys udtræder af samarbejdet med Waoo på samme dato.

Forbereder sig på kundestorm
Hos Norlys forbereder man sig på at gribe de kunder, der først opdager, at signalet er væk, når det er for sent.

En opgave, der er næsten umulig, hvis antallet ikke bringes længere ned henover de næste fem dage:

– Vi har hyret 150 ekstra mand ind i denne tid, og er derudover i gang med at uddanne medarbejdere fra hele Norlys til at kunne hjælpe de kunder, der står uden forbindelse. Det bliver en fælles opgave, men uanset hvordan vi vender og drejer det, så vil vi aldrig kunne hjælpe 15.000 kunder den samme morgen. Derfor er det afgørende for os, at flere får valgt, understreger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør i Norlys Digital

Forfatter

Related posts

Top