Når Hanstholm Hallen lørdag d. 18. december danner rammen om en ny eksklusiv éndags-turnering i indendørs fodbold er forventningen, at landets bedste elitehold deltager.
Visionen er, at turneringen, som har fået navnet Cold Hawaii Indoor, på sigt skal blive Danmarks største målt på præmiepenge. Til den første turnering er den samlede præmiesum på 60.000 kroner.
Med så store ambitioner kræver det også, at man kan markedsføre turneringen, som Mikael Konradsen fra Spar i Klitmøller, halinspektør Kenneth Corell fra Hanstholm Hallerne og formand Kim Jørgensen fra Hanstholm Idrætsforening, står bag. Og det kræver en visuel identitet.
Derfor blev det besluttet at udskrive en konkurrence om, hvem der kunne skabe det helt rette logo. Og dét kunne eleverne fra EUD og EUX Business i Thisted. I fagene dansk, afsætning og IT har eleverne arbejdet med valg af farver, figurer og design i forhold til den valgte målgruppe, og i alt ni grupper endte med at byde ind på konkurrencen. Nu er vinderlogoet fudet:
– Vi var enige om, at vi her havde et logo, der repræsenterede utrolig meget uden at være for spraglet i sin udformning. Logoet er enkelt og autentisk i sit udtryk, og vi føler, at det er særdeles brugbart ikke kun i konkurrencen men også på den lange bane rent markedsføringsmæssigt, så vi er meget tilfredse, fastslår Kenneth Corell.
Logoet er designet af Sille Daniel Pilgaard Gramstrup og Tobias Thomsen.