På torsdag skydes Årets Alive Festival i Thisted i gang, og et af de helt store fokuspunkter er bæredygtighed.
Alive Festival tager i år endnu et skridt imod en mere bæredygtig festival og det kommer også til udtryk i årets merchandise, hvor man blandt andet bruger økologisk og genanvendt bomuld. Årets Alive-merchandise er udviklet og produceret i samarbejde med den lokale modevirksomhed ELSK.
Hos ELSK er der glæde over at Alive Festival igen har valgt at samarbejde med det bæredygtige tøj-brand der har base i Klitmøller:
– Vi er stolte over at Alive Festival har valgt os som partner igen og vi er specielt glade for, at de har været indstillet på at fokusere endnu mere på kvaliteten og det bæredygtige aspekt af kollektionen. Det har betydet at vi har kunnet levere nogle produkter, som er endnu bedre end de forrige år. Samtidig er Alive Festival jo en begivenhed, som vi mener er med til både at sætte Thy på landkortet og gøre noget godt for lokalmiljøet. Som en Thy-baseret virksomhed, er det derfor naturligt for os at støtte op, fortæller Lukas L. Leszczynski, partner i ELSK.
Mathias Brander Skovsted fra festivalen er ligeledes begejstret for samarbejdet og udtaler:
– Vi har hos Alive Festival et øget fokus på bæredygtighed, og i år kommer det til udtryk flere steder. Et at de steder er på vores merchandise, hvor vi er glade for at kunne gøre tøjet ”grønnere” end tidligere og samtidig arbejde sammen med en lokal virksomhed som ELSK”.
Kollektionen er netop blevet lanceret hos Munk Store i Thisted og kan selvfølgelig også købes under selv festivalen, som løber af stablen fra torsdag til lørdag i denne uge.
Pressefoto: ELSK/Alive Festival