Ved dette års Alive Festival er Thisted Forsikring med som ny supersponsor. Det lokale sammenhold og fællesskab er centrale temaer for både Alive Festival og Thisted Forsikring, og derfor indgår de to parter nu et nyt samarbejde, hvor der særligt sættes fokus på at være ung i Thy.
Det nye samarbejde betyder blandt andet, at man vil kunne møde Thisted Forsikring på festivalpladsen. Under hele festivalen vil der i Vadestedsteltet være et hænge-ud-område, med billeder fra Thisted Forsikrings kampagne Danmarks Rygrad, der sætter fokus på ildsjæle og gode initiativer fra egnen.
Ungdommens Thy
I år er temaet for Danmarks Rygrad den gode ungdom, og det betyder at Thisted Forsikring i efteråret uddeler økonomisk støtte til foreninger og projekter der har til formål at skabe og styrke det gode ungdomsliv i Nord-, Midt- og Vestjylland.
– Vi åbner for ansøgninger om støtte til det gode ungdomsliv den 10. september, og Alive Festival er et forbillede for hvad der kan skabes med vilde idéer og stort engagement. Så vi er også med på Alive for at skabe opmærksomhed blandt unge og ildsjæle i alle aldre om muligheden for at søge om støtte, fortæller Thisted Forsikrings kommunikationschef Katrine Dahl Clement.
– Nogle ser måske områder som Thy som udkant, men både i Alive Festival og Thisted Forsikring ved vi, at det i virkeligheden er rygraden af Danmark – vi er med til at løfte hele landet. Unge mennesker herfra tager til de store byer for at uddanne sig, men det betyder ikke, at Thy kun er et sted man kommer fra, det er også et sted, man vender tilbage til. Det er noget, samarbejdet mellem Alive Festival og Thisted Forsikring også underbygger, supplerer Christian Søndergaard, der er en del af Alive Festivals daglige ledelse.
Nye øjne på det nære
Både Alive Festival og Thisted Forsikring udfordrer ideen om, at man skal søge mod de store byer for at opleve det nye og spændende, ved at være vedholdende i fortællingen om det nære.
På Alive Festival bliver festivalgæsterne hvert år præsenteret for noget af alt det gode, Thy har at byde på, gennem kultur såvel som gastronomi og natur. Thy-baserede bands, udflugter til hav, nationalpark og landbrug, samt kulinariske oplevelser fra fjord og lokale landbrug er alt sammen med til at invitere folk til at se på egnen med nye øjne eller blot minde om, hvilken styrke og rigdom der ligger i lokalsamfundet.
Det nye samarbejde mellem Alive Festival og Thisted Forsikring falder derfor helt i tråd med begge parters fortælling om Thy som et sted fyldt med initiativ, engagement og stolthed.
Alive Festival afvikles den 15-.17. august.
Foto: Pressefoto