I dag får Centex en ny ejer, da direktør og stifter Lars Thulin har valgt at sælge sit livsværk til netIP. I stedet for indtræder han som salgsleder i netIP og fortsætter som daglig leder for de 12 medarbejdere i netIP’s ottende afdeling i Danmark.
”Med frasalget ønsker jeg at fremtidssikre, at alle medarbejdere i Centex får endnu bedre forudsætninger for at hjælpe små og mellemstore virksomheder med deres it- og netværksløsninger. I dag er det altafgørende som it-virksomhed at kunne håndtere stor kompleksitet og foranderlighed i markedet. I den sammenhæng er der ingen tvivl om, at netIP har en størrelse i markedet, hvor der er bedre forudsætninger for at imødekomme omskiftelige tider og kundernes forventninger. Vi har altid haft tilfredse kunder, og det føler jeg mig overbevist om, at vi nu bedre kan opretholde ved at kunne tilbyde dem adgang til flere medarbejdere med de rette kompetencer, services og produkter i baghånden”, fortæller IT-rådgiver og direktør Lars Thulin.
For netIP kommer henvendelsen fra Lars Thulin på et godt tidspunkt, hvor it-virksomheden med syv afdelinger og knap 170 medarbejdere ønsker vækst gennem flere og bedre muligheder for at hjælpe kunderne i nærområdet.
”Købet af Centex er en god mulighed for at komme rullende fra start i en del af landet, hvor netIP kun har få aktiviteter i forvejen. Vores forretningsstrategi er at vokse organisk, men der er simpelthen et rigtig godt match mellem vores værdier samt måder at drive forretning på gennem åbenhed, tillid, og tryghed. Centex er en sund og stabil virksomhed, og det opnår du kun med hjælp fra dybt motiverende medarbejdere, som vi med stor glæde byder velkommen”, siger CCO Brian Vesterbæk.
Lars Thulin og de øvrige 12 medarbejdere glæder sig til at blive en del af teamet i netIP, og faktisk har 100 procent af medarbejderstaben i Centex valgt at tegne medarbejderaktier i netIP:
”Det gør mig rigtig stolt at kunne give Centex-medarbejderne en god start på en ny rejse i arbejdslivet. Vi er enormt spændte på at få mange nye kolleger på tværs af afdelinger, som er vant til at hjælpe hinanden på kryds og tværs. Det giver en stor fordel at kunne tilbyde kunderne en bredde og dybde i løsninger og kompetencer i en større it-virksomhed, der på mange måder ligner Centex i kultur og adfærd”, slutter Lars Thulin.
Foto: Pressefoto