Det har været en turbulent weekend for Thisted Bryghus, som pludselig befandt sig i større shitstorm, som nåede hele vejen til Christiansborg.
Årsagen til skal findes i en øl med en speciallavet label er Pernille Vermund fra Nye Borgerlige.
– Nogle giver rundstykker, nogle giver roser væk. Vi har interesseret os lidt for øl, fortæller Brian Nielsen, der er byrådskandidat for Nye Borgerlige i Thisted, til TV2 Nord.
Det er ham, der har købt og uddelt øllen – men da det kom frem på de sociale medier, tog shitstormen til. Derfor lagde direktør Aage Svenningsen sig fladt ned og bebudede, at man ikke længere ville sælge den slags øl til politiske partier. Men så tog shitstormen næsten endnu mere fart – bare i modsat retning.
– Jeg havde forestillet mig, det bare var sjov og hat og briller. Og så gik det over til noget fuldstændig andet, som vi overhovedet ikke havde forestillet os. En hetz mod et bryghus og en hetz mod vores parti, lyder det fra Brian Nielsen.
– Det er fuldstændigt åndssvagt – bare på grund af en skide øl, tilføjer han.
Søndag eftermiddag reagerede bryghusets bestyrelse så med at slå fast, at der alligevel ikke bliver sat et stop ved konceptet “private labels”, og at partier fortsat kan få lavet etiketter.