Trods det faktum, at Jesperhus flere gange har udskudt sæsonåbningen af ferie- og blomsterparken og dermed har udsigt til et tab på et par millioner kroner, er humøret -alt taget i betragtning- relativt højt hos direktør Peter Overgaard.
Efter beslutningen om at holde lukket til foreløbigt 1. maj, har Jesperhus haft omkring 1400 bookinger i klemme. Alle gæster er dog blevet tilbudt enten at booke en ny dato eller få pengene retur. Omkring halvdelen har valgt at ombooke, mens den resterende halvdel har takket ja til at få pengene retur.
– Det er en hård konsekvens at betale så mange penge tilbage, men vi lever af tilfredse kunder og håber, det kan få dem til at komme tilbage på et andet tidspunkt, siger Peter Overgaard til TV Midtvest.
Siden Jesperhus i sidste uge for anden gang annoncerede, at man udskød årets sæson, er ferieresortet blev ramt af en såkaldt love-storm på facebook.
I skrivende stund har mere end 13.000 tilkendegivet deres opbakning til Jesperhus’ beslutning, mens omkring 1500 har efterladt en kommentar – langt de fleste er overvejende positive.
På Jesperhus’ Youtube-kanal er der i disse corona-tider i øvrigt skruet gevaldigt op for live-sendingerne, så børnefamilier over hele landet stadig kan få deres daglige dosis af Hugo og alle hans venner.
Jesperhus har grundet udskydelsen af åbningen valgt at forlænge sæsonen i efteråret, og forbereder sig allerede nu på både et halloween- og et juletema. Derudover vil der være vinteråbent i feriecenteret næste år.
Foto: Jesperhus