Alle har interesse i, at det store samfundshjul også drejer efter coronakrisen.
Sådan lyder det fra Mors-virksomheden KPK Døre og Vinduer, der er sponsor for det danske kvindelandshold i håndbold.
I november måned underskrev KPK Døre og Vinduer en ny toårig sponsoraftale med DHF, som skulle sikre virksomheden stor eksponering i både 2020 og 2021. Selvom virksomheden som følge af aflyste landskampe – herunder en træningskamp mod Brasilien, som skulle spilles på Mors – ikke får den forventede eksponering, er støtten til Dansk Håndbold Forbund (DHF) og det danske kvindelandshold derfor fortsat stor.
– Det er selvfølgelig beklageligt, at coronakrisen har gjort, at vi ikke får samme eksponering i forbindelse med vores sponsorat, som vi tidligere har fået, og vi er især ærgerlige over, at kampen på Mors blev aflyst. Men det betyder ikke, at håndbolddamerne ikke fortsat har vores fulde opbakning, lyder det fra KPK Døre og Vinduers salgschef, Peter Bechmann, som fortsætter:
– Det er nemlig i en tid som denne, vi skal stå sammen og vise, at vi har hinandens ryg, da det er altafgørende for, at vores samfund også hænger sammen på den anden side af krisen. Derfor fastholder vi sponsoratet, selvom vi i princippet ikke får den ydelse, vi egentlig har købt. I stedet holder vi hånden under håndbold og det gode håndværk ved i samarbejde med DHF og håndbolddamerne at tænke ud af boksen i forhold til, hvordan vi i disse måneder fortsat får det mest optimale ud af vores sponsorat.
KPK Døre og Vinduer har været sponsor for kvindelandsholdet siden 2015, og formålet med sponsoratet har hele tiden være at øge kendskabsgraden til brandet.
Næste gang, man igen håber på at kunne se de danske håndboldkvinder løbe på banen iført tøj med KPK’s logo på, bliver til Golden League i oktober og ikke mindst EM på hjemmebane til december.
LÆS OGSÅ:
Sponsorat af landsholdet øger kendskabet til Mors-virksomhed
Pressefoto