I en tid hvor mange forretningsdrivende i detailhandlen krydser fingre for en genåbning den 1. marts, så har nedlukningen alligevel ført noget positivt med sig.
Live-salg på fx. Facebook er med til at styrke sammenholdet blandt butikkerne i Mors Handel:
– Alle er glade, når jeg kommer rundt i butikkerne. Der er ping-pong frem og tilbage med kunderne, der også er glade. Så jeg synes virkelig, det har givet noget, siger Lisbeth Thrysøe, der er handelschef på Mors, til TV Midtvest.
To gange om ugen sender Mors Handel live fra 2-3 butikker på en aften. Og det har fra starten været en stor succes:
– Den første gang, vi havde live, solgte tre butikker for 120.000 kroner, og næste gang var det 170.000 kroner, fortæller Lisbeth Thrysøe.
I aften sender Mors Handel igen live på Facebook. Denne gang fra Vild Med Lækkerier, Shoppen og Kop & Kande i Nykøbing.