Øget omsætning, øget forretningsomfang, loyale kunder og tid til den den enkelte – Sønderhå-Hørsted Sparekasse offentliggør halvårsrapport for første halvår 2022. Resultatet bliver i en pressemeddelse omtalt som ‘robust og stabilt’, og alt i alt er der tale om en positiv udvikling, selvom sparekassen trods alt stadig mærker til inflation, forsyningsproblemer, krig og stigende omkostninger internt i sparekassen – men der er stadig tid og overskud til den enkelte kunde og til nærværet.
– Vi er jo en lille lokal sparekasse, så det vi vægter højt er jo nærvær og tid til kunden, god ekspedition i øjenhøjde, lokal forankring. Det vil vi gerne kendes for, fortæller direktør i Sønderhå-Hørsted Sparekasse Per Nørgaard Nielsen.
– Vi får mange nye kunder. Vi reklamerer ikke så meget, men vores kunder er meget tilfredse og henviser andre kunder for os. De anbefaler andre til os, og på den måde kommer vi i kontakt med nye kunder. Det lød nemt, men det kan være svært at praktisere. Kunderne er hos os i mange år – er man kunde her, er det kun få, der flytter fra os, fortæller han.
De mange loyale kunder og nærværet omkring dem er også en succes-opskrift for sparekassen, der gerne giver en gulerod som tak for tilliden. Sønderhå-Hørsted Sparekasse har fjernet negativ rente for de kunder, der kun bruger sparekassen og ikke andre pengeinstitutter.
Direktør Per Nørgaard Nielsen fortæller, hvordan udgifterne også stiger i sparekassen, fordi de nu er flere ansatte, men i bund og grund skal man tolke det som en god ting, for det betyder også, at der er flere kunder, der skal betjenes. Derudover skal der naturligvis lægges til side til dårlige tider – også så sparekassen lever op til de solvenskrav, der stilles af Finanstilsynet.
Det er uden tvivl et positivt resultat, der fremgår af halvårsrapporten, og sparekassen satser fremover på den gode betjening, lokale forankring og tid til kunden, som indtil nu har været vigtige fokuspunkter.
Foto: Pressefoto