Destination Limfjorden deltager i disse dage i Travel Trade Partner Workshop hos VisitDenmark Hamborg. I samarbejde med VisitDenmark sætter Destination Limfjorden fokus på Limfjordslandet og dens oplevelser, når de mødes med turoperatørerne fra Tyskland og Holland.
Grundet Covid19, de seneste rejseanalyser og den nye udvikling af rejsemønstre, er der, ifølge VisitDenmark, stigende interesse fra Travel Trade kunder om at få flere produkter fra Danmark på deres programmer. Derfor deltager Destination Limfjorden igen i år, hvor de forventer at få en god dialog med tyske- og hollandske turoperatører, som er åbne overfor nye produkter og områder i Danmark. Der er stor efterspørgsel på Destinationen Limfjordens produkter, og allerede på første dag, blev der etableret kontakt med flere operatører, som især er interesseret i Destination Limfjordens camping produkt.
Destination Limfjordens direktør Kristina L. Schjøtt fortæller. ”Det er altid en fornøjelse at møde turoperatørerne face to face, så man kan vise og fortælle dem om alt det skønne, vi har at byde på her i Limfjordslandet. Vi har et unikt produkt, som stadig er relativt ukendt, og derfor giver det rigtig god mening for os at deltage”.
Selvom interessen for Danmark er stigende, følger der også andre udfordringer, som vi ikke tidligere har haft som følge med verdenssituationen. Med særligt fokus på tryghed og ændret rejsebudget, mener destination Limfjordens direktør, Kristina L. Schjøtt, at de særligt har noget godt at byde ind med:
”Vi ved alle, at situationen med krigen i Ukraine og Covid-19 har en effekt på kommende ferier i 2023 og 2024. Derfor at det vigtigt, at vi deltager og kan være med til at formidle budskabet om, at man I Danmark og ved Limfjorden kan holde ferie på mange forskellige måder og prisklasser, og hvordan en bæredygtig ferie er højt prioritet her. Derfor kan vi nemt bidrage til en rejse, som der efterspørges fra nærmarkederne. Især bæredygtige tiltag er et blevet et stort rejseparameter på de internationale markeder, ligesom vores åbne vider og store naturområder er meget attraktive for turoperatørerne”.